Få experthjälp

OM YTA.SE

Sveriges största marknadsplats och rådgivningstjänst för kontor

Yta.se är Sveriges största marknadsplats och rådgivningstjänst för kontor, kontorshotell och coworking. Vi samlar hela utbudet, visar priser, planritningar och villkor och guidar dig med hjälp av vårt team av kontorsexperter till rätt kontor – kostnadsfritt för dig som söker.

Sedan 2022 är vi en del av The Instant Group, världens största rådgivningsplattform för kontor med närvaro i över 300 städer globalt. Det betyder att vi kan kombinera vår lokala expertis i Sverige med global räckvidd – och hjälpa er oavsett om ni behöver ett kontor i Stockholm, London eller Singapore.

Vår mission

Sedan 2014 har vi byggt teknik som gör kontorsmarknaden transparent och enkel att navigera. Vi såg hur processen att hitta kontor ofta var onödigt krånglig – priser saknades, information var utspridd och man fick ringa runt till flera olika aktörer för att få en helhetsbild.

Vi tror att företag fattar de bästa besluten när de har realtidsuppdaterad, konkret, och jämförbar information om vilka kontor som är lediga, vad de kostar och hur de passar just ditt teams behov. Därför har vi kartlagt och digitaliserat hela Sveriges kontorsmarknad och byggt en plattform som samlar allt på ett ställe – för att spara tid, ge transparens och göra kontorssökningen smidig.

Vad vi erbjuder – och varför du kan lita på det

På Yta.se får du en samlad bild av hela kontorsmarknaden i Sverige – med priser, planritningar och villkor på ett och samma ställe.

  • 10 000+ lediga kontor, kontorshotell och coworking spaces, uppdaterade dagligen via vårt eget Inventory Management System som hyresvärdar och operatörer använder själva för att uppdatera sina vakanser och priser.
  • 200+ hyresvärdar runtom i hela Sverige.
  • 200+ företag/år hittar varje år sina nya kontor genom Yta.se.
  • Tydliga planritningar och faktiska prisuppgifter – inga dolda villkor eller utdaterade annonser.
  • Kostnadsfri rådgivning från de mest erfarna kontorsexperterna i branschen. Vi är din enda kontaktpunkt genom hela processen - från första behovsanalys till visningar och färdigt avtal.

Resultatet? Hela marknaden, en kontaktpunkt och en trygg väg till rätt kontor – enkelt, tydligt och kostnadsfritt.

Hitta ert nästa kontor

KOM I KONTAKT MED OSS!

Möt vårt team

Viktor Söderström Hahn

Grundare & CEO

En av grundarna och vår kära VD med erfarenhet av större och mer komplicerade flyttar.

Tim Hodell

Grundare & CCO

Tim är grundare och ansvarig för våra relationer med allt utbud. Han är också känd för att hjälpa stora techbolag att hitta nya hem.

Daniel Olsson

Head of Marketing

Daniel har djup kunskap inom digital marknadsföring och strategier. Kontakta Daniel för samarbetsmöjligheter, analyser eller pressförfrågningar.

Pär Lövgren

Kontorsexpert

Pär förstår våra kunders behov samt utmaningar. Han kan ge exempel på hur vi hjälpt andra bolag med samma behov och har alltid en bra lösning i rockärmen.

David Kostadinovic

Kontorsexpert

David jobbar över alla marknader och kan allt mellan himmel och jord om de hundratals kontorshotell som finns i Sverige.

Alexandra Ottander

Projektledare

Alexandra jobbar med våra samarbeten och ser till att vi har den bästa möjliga uppdaterade marknadsplatsen.

Alexander Said

Marketing

Alexander jobbar med att väcka intresse för flexibla kontor och är dagligen i kontakt med företagare över hela Sverige.

Nathaniel Vaughn

Lead developer

Nate bygger hjärtat av yta.se, vår tekniska plattform. Allt från vår marknadsplats till interna verktyg.

Danial Brännmark Hassan

Kontorsexpert

Med flera års erfarenhet från coworkingvärlden, där Danial arbetat som uthyrare och hjälpt otaliga företag att hitta flexibla kontorslösningar, har han byggt upp en unik förståelse för både hyresgästers och hyresvärdars behov.

Team & Expertis

Yta.se drivs av Objektia AB och består av 9 anställda:

  • 5 rådgivare som varje dag hjälper företag att hitta och jämföra kontor – från första behovsanalys till färdigt avtal.
  • 2 på marknad som är länken mellan alla kontorssökande företag och vår plattform.
  • 2 på produkt & data som utvecklar vår teknik och säkerställer att vårt utbud alltid är uppdaterat i realtid.

Vårt förmedlingsteam – Viktor Söderström Hahn, Tim Hodell, Pär Lövgren, David Kostadinovic och Danial Brännmark-Hassan – har tillsammans över 40 års erfarenhet av kontor, kontorshotell och coworking. Varje år hjälper de hundratals företag att hitta rätt kontor, från flexibla medlemskap till skräddarsydda större kontorslösningar för växande organisationer.

Utöver vår digitala plattform spenderar vi mycket tid ute på marknaden – vi följer med kunder på hundratals visningar per månad, och besöker nya kontor redan innan de öppnar. På så sätt har vi alltid fingret på pulsen och vet var de bästa alternativen för ert team finns just nu.

Med vår kombinerade kompetens inom rådgivning, marknadsföring och produktutveckling kan vi erbjuda både marknadens mest erfarna rådgivning och den mest aktuella datan – allt samlat på ett ställe.

Vad innebär det att skapa ett konto

Ett konto på Yta.se är alltid kostnadsfritt och din information delas aldrig med någon annan. Kontot ger dig tillgång till hela Sveriges utbud av vakanta kontor med realtidsuppdaterade priser, inflyttningsdatum, storlek och placering på planritning. Med ett konto får du även tillgång till att boka visningar på tider som passar dig på de kontor du hittat som är intressanta.

Vi kräver ett konto för att visa priserna eftersom många hyresvärdar inte vill att deras hyresnivåer ska ligga fritt tillgängliga på internet. På det här sättet får du full insyn – samtidigt som vi respekterar hyresvärdarnas villkor.

Ett konto på Yta.se är alltid kostnadsfritt – och din information delas aldrig med någon annan.

  • Tillgång till hela Sveriges utbud av lediga kontor
  • Priser, inflyttningsdatum, storlek och placering på planritning, alltid uppdaterat i realtid
  • Möjlighet att boka visningar direkt online på tider som passar dig
  • Möjlighet att spara kontor och skapa din egen shortlist – och få personliga shortlists framtagna av våra rådgivare, baserade på dina behov, som du enkelt kan dela med kollegor.

Anledningen till att vi kräver ett konto för att visa priserna är enkel: många hyresvärdar vill inte att deras hyresnivåer ska ligga helt öppet på internet. Med ett konto får du därför full insyn, samtidigt som vi respekterar hyresvärdarnas villkor.

Vår data & metod

Grunden i Yta.se är vårt egenutvecklade Inventory Management System, occu.io – ett verktyg som hyresvärdar och operatörer själva använder för att uppdatera vakanser, priser, planritningar och villkor i realtid.

Det betyder att all information på vår plattform kommer direkt från källan och alltid är korrekt, uppdaterad och komplett. För företag med ett kostnadsfritt konto innebär det en transparent överblick av hela kontorsmarknaden – samlad på ett ställe.

Vi använder dessutom den insamlade datan för att följa marknadens utveckling och ta fram djupgående analyser om beläggningsgrader, prisnivåer och utbudstrender. Det ger både hyresvärdar och kontorssökande företag en unik inblick i marknaden och bättre beslutsunderlag.

Varför är det kostnadsfritt för er

Vår affärsmodell är enkel: vi hjälper er att hitta rätt kontor, kostnadsfritt. Vi får betalt av hyresvärden genom fasta avtal, oavsett vilket kontor ni väljer. Det betyder att vi är neutrala och alltid fokuserar på att hitta bästa möjliga lösning för er. När ni flyttar nästa gång ska det vara en självklarhet att komma tillbaka till oss.

Hitta ert nästa kontor

FAQ

Företagsfakta & kontakt

Juridisk namn: Objektia AB

Adress: Drottninggatan 33, 111 51 Stockholm

info@yta.se | Tel. +46 (0)8-520 277 91