Virtuella kontor och företagsadresser i Stockholm

Virtuellt kontor i Stockholm
Virtuella kontor på bra adresser i Stockholm med posthantering

Virtuella kontor och företagsadresser, på bra postadresser i Stockholm. Vi hjälper er att hitta den bästa företagsadressen för ert företag. Välkommen till yta.se's tjänst för virtuella kontor!

Vi erbjuder företagsadresser i centrala Stockholm med posthantering på flera olika postadresser. På samtliga finns möjlighet att hyra rabatterade mötesrum. Vi visar även upp er i våra lokaler där många andra företag hyr fysiska kontor.

I formuläret nedanför kan du ange dina uppgifter så hjälper vi er med en bra adress i Stockholm.

Vad kostar ett virtuellt kontor i Stockholm?

Ett virtuellt kontor i Stockholm kostar 1995 kr/mån. Då ingår följande:

  1. Virtuell postadress på en av 8 möjliga centrala och professionella adresser i Stockholm, där flera andra företag hyr kontor.
  2. Posthantering
  3. Rabatterade priser på mötesrum vid behov
  4. Skyltning av ert företagsnamn i lokalerna

Söker ni snarare ett mindre kontor än bara en företagsadress? Kolla in vårt inlägg kring hur man hittar rätt kontorshotell i Stockholm.

Funderar ni på att expandera till Stockholm?

Ett virtuellt kontor är en kostnadseffektiv lösning om man funderar på att expandera till Stockholm, men saknar behov av fysisk närvaro.

Med ett virtuellt kontor slipper man de fasta kostnaderna som är förknippade med att hyra ett eget kontor. Det erbjuder en stor flexibilitet där man kan välja att hyra i princip så länge eller kort man vill.

En virtuell adress i Stockholm ger er en en professionell närvaro utan att behöva öppna ett eget kontor, vilket kan skapa ett mer trovärdigt intryck för kunder och samarbetspartners.

Ett virtuellt kontor i Stockholm kräver väldigt lite eller ingen administration från er sida jämfört med att öppna eget kontor.

Vad är ett virtuellt kontor?

Ett virtuellt kontor är ett ännu mer flexibelt kontor än coworking och kontorshotell. Genom att hyra ett virtuellt kontor slipper man höga hyror och bindningstider. Ett perfekt alternativ för dig som vill minska dina fasta kostnader eller som vill arbeta på distans med virtuellt kontor och virtuell receptionist för postforwarding.

Ett virtuellt kontor är en tjänst, där en person eller företag kan hyra en postadress för sitt företag, och telefonummer från en annan organisation utan att behöva vara på platsen fysiskt. Det kan vara användbart för personer eller företag som ofta är på resande fot eller arbetar från olika platser, men som fortfarande behöver ha en professionell adress och telefonnummer för att kunna kommunicera med kunder och samarbetspartners. Virtuella kontor kan också innebära att man har tillgång till gemensamma kontorsfaciliteter såsom mötesrum och konferensutrymmen.

Vilka typer av företag lämpar sig virtuella kontor och företagsadresser bra för?

Virtuella kontor används av många olika typer av företag och organisationer, bland annat:

  1. Småföretagare och entreprenörer som arbetar hemifrån eller reser ofta, men som vill ha en professionell adress.
  2. Konsulter och frilansare som inte har eller behöver en fast plats för sitt arbete, men som vill ha en professionell, virtuell adress för att kunna skicka och ta emot post och kommunicera med kunder.
  3. Företag som vill expandera till en ny geografisk marknad, men som inte är redo att ta på sig det fulla ansvaret och kostnaderna för att öppna ett eget kontor.
  4. Företag som vill minska sina fasta kostnader genom att undvika att hyra ett eget kontor och istället använda en virtuell adress.
  5. Multinationella företag som behöver en adress och representation i olika regioner, men som inte vill eller nödvändigtvis behöver öppna ett fysiskt kontor i varje land eller område.
  6. E-handel eller vissa onlinebaserade företag kan sakna behov av traditionella fysiska kontor.

Virtuella kontor är alltså ett flexibelt alternativ för ett brett utbud av företag som vill ha en professionell företagsadress utan att behöva betala hög hyra för, eller administrera en fast arbetsplats.

Olika alternativ för virtuella kontor

Det finns flera olika upplägg för virtuella kontor, men några av de vanligaste är:

  1. Postadress: Detta är den mest grundläggande typen av ett virtuellt kontor, och ingår i samtliga övriga alternativ. Att hyra en virtuell postadress till sitt företag innebär att du kan hyra en professionell företagsadress, där all post som skickas kommer att hanteras, och vid behov, eftersändas till dig, även kallat korrespondensadress.
  2. Telefonväxel och receptionist: Det här upplägget innebär att du hyr ett professionellt telefonnummer med en sekreterar-service, som svarar på dina samtal, antecknar, och skickar meddelanden till dig.
  3. Virtuellt kontor med arbetsplats: Med det här upplägget ingår oftast allt ovan, samt en fast eller flexibel kontorsplats på den adressen, eller flera möjliga adresser hos det kontorshotell man väljer att skriva sig hos.

Letar ni nytt kontor?

Jämför över 7500 kontorsrum på kontorshotell på vår marknadsplats

Till marknadsplatsen