Hur magasinering med Vinden kan underlätta flytten till kontorshotell

Hur magasinering kan underlätta flytten till kontorshotell

Hur magasinering med Vinden kan underlätta flytten till kontorshotell
Vinden gör det enklare än någonsin att flytta till kontorshotell

Att lösa förvaringsfrågan som hyresgäst på kontorshotell

På yta.se hjälper vi många företag som idag sitter på traditionella, egna lokaler, att hitta ett nytt hem bland Sveriges blomstrande utbud av kontorshotell. Efter att det nya hyresavtalet är signerat, medarbetarna är informerade, och drömmen om att få släppa pysslet med kontoret har satt sig i sten - uppstår helt plötsligt problemet: Vad gör vi med alla våra saker?

Ett eget kontor blir lätt en samlingsplats över åren för alla möjliga saker. Allt från arbetsplatsmöbler så som skrivbord och stolar, whiteboards, roll-ups, bokföring, kaffemaskiner; ja det är mycket som helt plötsligt inte kommer få plats. Många av dessa saker, så som skrivbord och kaffemaskin, står kontorshotellet för åt er och gör sig bäst hos någon annan mer behövande. Men vissa saker behöver vi ha kvar, så som bokföringen som ska lagras eller eventmaterialet som ändå används några gånger per år.

Det finns en del kontorshotell som erbjuder lagerutrymmen - men det säger sig självt att kontorshotellen som själva ofta är belägna mitt i city inte har de billigaste lagerhyrorna av alla. Dessutom är det lätt hänt att alla ens inventarier trycks in i förrådet huller om buller under flyttens rush. Låt oss därför presentera Vinden - tjänsten som hämtar, förvarar och kör tillbaka era saker.

💡
Vinden hämtar, förvarar och kör tillbaka era saker så att ni slipper förvara dem själva.

Vad är Vinden?

Vinden är en magasineringstjänst som utöver att förvara inventarier också gör det enkelt att sköta förrådet via en app. Det fiffiga är att allt du skickar iväg för förvaring fotograferas och läggs upp i appen, så att när du väl behöver det är det bara några få knapptryck bort för att få det åter levererat till kontoret. Helt plötsligt har alla på kontoret tillgång till ert förråd - även om det fysiskt ligger längre bort på en kostnadseffektiv plats.

Vinden har möjlighet att hjälpa till genom hela flyttprocessen, vilket blir extra smidigt när du flyttar från ett traditionellt kontor till kontorshotell. Med Vindens flytthjälp kan ni samtidigt som ni utför flytten bestämma vad som ska gå till ert nya kontorshotell, och vad som ska magasineras. På så sätt behöver ni bara genomgå processen en gång via en part. Därefter är tjänsten designad att möjliggöra långtidsförvaring kombinerat med enkel tillgång vilket gör att ni kan känna er nära era invetarier trots att de är långt bort.

Några berättelser från hyresgäster yta.se hjälpt som använt Vinden

Ett globalt tjänsteföretag inom assistans tog nyligen yta.se hjälp att flytta till United Spaces Torsgatan, där de gick från ett eget kontor på 180kvm till ett privat kontorsrum på 21kvm för 5 personer. De valde att anlita Vinden både för hjälp med flytten samt att magasinera det de inte hade direktbehov utav.

Ett annat företag, verksamma inom fintech med över 60 anställda i Stockholm, var mer osäkra kring deras framtida kontorsbehov och hade vid flytten många egna kontorsmöbler som de inte var redo att göra sig av med. Även de tog hjälp av Vinden med själva flytten men valde att utöver övriga inventarier att även lägga möblemanget i långtidsförvaring.


För många är valet av kontorshotell som sin arbetsplats just enkelheten - och det är därför vi tror att ovan lösning kan vara ett bra komplement för många. Även om det finns andra alternativ så som vanlig magasinering eller att nyttja kontorshotellets förråd, är detta en lösning som kombinerar kostnadseffektivitet över tid samt gör inventarierna enkelt tillgängliga. Är du intresserad av att veta mer så tveka inte att prata med din kontorsexpert så sätter vi er gärna i kontakt för en offert.