Coworking Month - Convendum

Coworking Month - Convendum

Näst ut under vår coworking-månad ”Flextember” är Convendum. Vi träffade deras marknadskoordinator Carolin Svenberg på en av Convendums nyaste anläggningar på Nybrogatan 17 för att få en rundvandring och ställa några frågor.

Vad kan man förvänta sig som hyresgäst hos er och varför ska man hyra in sig här på Convendum?

– Här kan man förvänta sig premiumservice och att sitta i en dynamisk coworking-miljö där din verksamhet står i fokus. Du ska kunna komma hit och jobba och kunna fokusera på din verksamhet medan vi tar hand om resten. Målet är att förenkla vardagen för de som sitter här. Vi erbjuder långsiktiga lösningar för företag som kan både skala upp och skala ner sina lokaler, vi har en lösning för alla.

Varför tycker du att ett företag som letar nytt kontor ska ta hjälp och använda sig av yta.se? Varför inte bara gå direkt via er?

– Ibland är det svårt att få en objektiv bild av hur marknaden ser ut. Man tror att man vet vad man vill ha men har inte koll på coworking och vilka aktörer som finns på marknaden. Då är ni på yta.se bra på att jämföra alternativen och hitta den perfekta matchningen för företaget. Ni vågar utmana kunden.

Hur ser era avtal ut med uppsägningstid och kontrakt?

– Vi jobbar väldigt flexibelt. Innan Corona hade vi en uppsägningstid på 4 månader på löpande avtal. Men nu efter Corona och under 2020 är vi väldigt flexibla så det går att få uppsägningen förkortad till 2-4 månader. Vi erbjuder även interimsavtal där man kan hyra enbart 1 eller 2 månader till exempel för företag som är mellan olika hyresavtal eller medan deras befintliga kontor är under renovering.

Vad har ni gjort för anpassningar kring Corona?

– Vi har väldigt tacksamma lokaler som går att sprida ut sig i. Vi har ställt ut handsprit nästan överallt. Vi uppmanar folk till att hålla avstånd. Vi har tillfälligt pausat vår AW och ändrat frukostbuffén till paketerad frukost.

Vad är det bästa med att arbeta här?

– Det är en jättespännande bransch och en rolig produkt att sälja som alla kan relatera till och uppskatta. Jag gillar just Convendum som jobbar i premiumsegment och vi alla är väldigt stolta över vår produkt. Detta speglar sig vidare i anläggningar, inredningen och hela företagskulturen. Det står aldrig stilla utan det är alltid något på gång.

Hur ser Convendums framtid ut, har ni några planer på att öppna upp fler anläggningar i Sverige?

– Vi expanderar ordentligt och har precis öppnat upp Bibilioteksgatan och Nybrogatan. Vi ska fortsätta fokusera på innerstan samt vår satsning på Convendum Living och Big Office-lösningar. Big Office lösningar är nyckelfärdiga kontor med flexibla villkor anpassat för större bolag. Vi har en större efterfrågan på flexibla kontorslösningar idag vilket vi anpassar våra anläggningar efter. Det händer mycket i denna bransch och vi är en central aktör inom coworking och ska man haka på så ska man haka på nu. Join the workspace revolution! Vi har även en planerad öppning i Palma Q1 2022. Vi kommer att öppna upp 750kvm coworking space i ett gammalt palats från 1600-talet. Både vi och våra medlemmar ser fram emot den här öppningen.


Är ni intresserade av att hyra in er hos Convendum eller någon annan flexibel lösning i Stockholm? Kontakta oss så hjälper vi er kostnadsfritt!